Yritys

Terve liike, terve keho

Fysioketelän toiminta-ajatuksena on tuottaa laadukasta ja monipuolista fysioterapiapalvelua tuki- ja liikuntaelimistön kuntouttamiseen. Toimipaikka sijaitsee Seinäjoella Kauppaneliössä ja suurin osa asiakaskunnasta tulee Seinäjoelta sekä sen naapurikunnista. Monipuolinen sekä jatkuva kouluttautuminen erilaisten fysioterapiamenetelmien osaajaksi, että tämän johdosta kokonaisvaltainen lähetymistapa tuki- ja liikuntaelimistön toimintahäiriöiden hoitoon on tuonut asiakaskuntaa myös kauempaa maakunnasta, aina Alajärvi – Kauhajoki – Vaasa akselilta.

Yrityksen sloganin taustalla on ajatus siitä, että palauttamalla kehosi liikkumaan niinkuin se on luotu liikkumaan, myös kehosi ja erityisesti tuki- ja liikuntaelimistösi voisi paremmin. Häiriintyneen liikkeen taustalla voi olla keskushermostosta, lihaskalvojärjestelmästä, lihaksista, hermokudoksesta sekä nivelistä johtuvia syitä, yhdessä tai erikseen. Tarkan alkuhaastattelun sekä kliinisten testien avulla tehdään hypoteesi asiakkaan tule- ongelmien syistä, mitä täydennetään palpaatio löydöksin. Haastattelussa ilmi tulleet oireet sekä vaivat laitetaan usein aikajanaan, sekä verrataan niiden syy- yhteyksiä että ilmenemistä suhteessa eri kehon osien oireisiin. Tällä tavoin pyritään kohdistamaan hoitotoimenpiteet vaivojen syihin, oireiden sijaan. Kunkin hoitotoimenpiteen vaikuttavuutta arvioidaan useasti terapian edetessä. Yleensä paras hoitotulos saadaan yhdistämällä manuaalisen terapian keinot, asiakkaalle yksilöllisesti suunniteltuihin kotiharjoitteisiin.

Fysio-Ketelä Web- ja e-sertifikaatti(1)